April 13, 2010

Berita

Salam..dah lama tak update blog..
bukan bZ..bukan tak de masa..tapi M.A.L.A.S..hehe =)
hari Sabtu lepas (10 April 2010)..
sedang aku khusyuk study (buat2 khusyuk je),
aku dapat satu sms dari Aina (junior skolah aku dulu)..
berita yang sangat mengejutkan dan menyedihkan aku..
Uwais al-Qarni (junior skolah aku SPM thn lepas) dah tiada..
Innalillah..
Terkejut aku dgr berita tu..
dari maklumat yang aku dpt, die xcident..
xcident dgn lori semasa die nak p jaga nenek dia kat hospital...langgar lari...
die koma 5 hari kat hospital pahang..doc kata, otak die bengkak(lebih kurang cmtu la)..
aku nak p lawat,tp jauh.tatau nak p dgn ape..pulak tu time exam..

Uwais ni junior yang sgt baik..susah nak cr org yg sebaik dia..
pandai, sangat baik, hormat orang..
Senang hati kenal dia sebagai adik..
Rasa baru je kenal die..Setahun kenal dia..masa jadi fasi dia...
die penah ckp kat aku.. 
'kak,nnt saya nak g matrik supo kak. doakan saya..'
Sedih sgt aku rasa kehilangan dia..
Sampai sekarang still rase sayu...

Apa yang leh aku buat skrg,adalah doakan dia..
sedekah Al-Fatihah..Yasin kepada dia..
Semoga rohnya dicucuri rahmat...
AL-FATIHAH...

3 comments:

tebe said...

saba2..
Allah lebih sygkn die..
doakn rohnye dicucuri rahmat..
al-fatihah..

kakachan said...

AL- fatihah
semoge rohnye ditampatkan di kalngan org2 yg beriman..

MISZMIZAN RAMLI said...

al-fatihah utk die..